Учнівське самоврядування
Втілення ідеї самоврядування
Сьогодні нам понад усе бракує саме компетентного досвіду участі у суспільно-політичних процесах в країні. Тому насамперед ми маємо створити умови для того, щоб наші діти могли його набути: шляхом участі у шкільному самоврядуванні, створення дитячих і молодіжних об’єднань, співробітництва з громадськими організаціями, самостійного прийняття рішень й уміння діяти в правовому полі, аналізувати різноманітніситуації, передусім, у своєму найближчому оточенні.
Головне завдання шкільного самоврядування полягає в тому, що через розвиток соціальної активності учнів виховувати в них почуття власної гідності, надавати їм можливість виявляти себе далі.
Загальноліцейним органом учнівського самоврядування в ліцеї є Рада активу, яка обирається щорічно на загальноліцейній конференції на початку кожного навчального року. В раді активу створені центри.
Основний принцип учнівського самоврядування:
„Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо.
Учнівське самоврядування
Це не засіб звільнення педагогів від їх обов’язків і завантаження ними учнів.
Це засіб розширення діапазону діяльності дорослих і дітей – членів єдиного колективу, можливостей для їх об’єднання, творчого пошуку, виявлення ініціативи.
Це засіб жити і працювати за законами демократичного суспільства , де існують гуманістичні відносини між людьми.
Учнівське самоврядування в ліцеї має на меті:
-через широко розвинену систему органів самоврядування забезпечити залучення учнів до діяльності колективу, суспільства;
-зробити мету і завдання реформування виховної роботи особливо значущими для кожного учня;
-сформувати в учнів високі моральні якості, вміння співпрацювати на принципах рівності, демократизму та відкритості.
Учнівське самоврядування у школі – це спосіб організації життя учнівського колективу, воно дозволяє учням відчути себе господарями в школі, класі, розвиває навички організаторської роботи в управлінні справами колективу. Головне завдання учнівського самоврядування– це розвиток соціальної активності учнів, виховання в них почуття власної гідності, надання їм можливості виявити себе, формування управлінських навичок.
Шляхи підвищення активності та ролі учнівського самоврядування.
- Надання учням більшої самостійності в організації колективної творчої діяльності.
- Активне залучення учнів до всіх сфер життя шкільного колективу.
- Поєднання самодіяльності учнів з наданням допомоги дорослими.
- Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена шкільного колективу шляхом виявлення та реалізації привабливих соціально-колективних ініціатив.
- Надання учням реальних прав та обов’язків.
- Повага педагогів до самостійних думок представників і рішень органів учнівського самоврядування.
- Виявлення справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності. Дотримання принципу: жодного підлеглого – всі організатори та відповідальні виконавці.
- Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога представникам учнівського активу.
- Розширення меж гласності учнівського самоврядування, відкритий характер роботи всіх органів учнівського самоврядування.
Члени учнівського самоврядування дотримуються таких правил:
1. Сміливіше внось свої пропозиції задля прийняття колективного рішення.
2. Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей виберемо золоті.
3. Ідею іншого не маєш права критикувати, покритикуєш — не буде ідей.
4. Думку викладай розважливо, якщо потрібно — повтори.
5. Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно. 6. Чітко втямиш — краще зробиш.
7. Погодився легко — не означає сприйняв глибоко.
8. Не думай, що ти в чомусь переважаєш друзів, і не смій задаватися.
9. Довіру треба розуміти так: усе перевіряється ділом, турботою і дружбою.
10. Перш ніж приймати рішення, навчись бездоганно його виконувати.
11. Будь-яке діло вінчає результат. Не соромно помилятися. Соромно не вміти і не бажати виправитися.
12. Зауваження приймаються, пропозиції виконуються.
13. Твори, фантазуй сміливіше — шукай шляхів виконання рішень.
14. Не відкладай на завтра вирішення питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні.
15. Прийняв рішення — виконуй! Доручив іншим — довіряй! Довіряючи — перевіряй! Перевіряючи — допомагай! Допомагаючи — не підміняй!
Співпраця керівництва ліцею з учнівським самоврядуванням передбачає:
-відмову від адміністративного характеру управління;
-в своїй основі — повагу до особистості школяра;
-особливу організацію діяльності, яка породжує у школярів потребу в самоврядуванні;
-конкретну методику залучення учнів до процесу творення;
-дружні, товариські, довірливі стосунки між педагогами й учнями;
-захищеність школярів від приниження, звинувачень, докорів, образ підозрою у нездатності або небажанні брати участь у діяльності;
-унеможливлення примусу до діяльності;
-впевненість у досягненні мети;
-створення інтелектуального тла колективу;
-колективний, спільний аналіз загальної роботи.
ГОЛОВА:
Добровольська Надія – група 21/22
Заступник голови:
Новаковський Владислав 33/34
Секретар:
Захарова Лілія 9/10
Члени ради учнівського самоврядування:
Обов᾽язки
9/10
Данюнюкін Сергій
21/22
Ситченко Данило
Промський Дмитро
17/18
Мосяженко Євген
Рубанов Олександр